Coco Cabana

Spuštam se s planine, pronalazim splav i veslam vijugavom rekom. Napuštam Čile zadovoljan, ali i uplašen. Moć vulkana, koji lepotu lako i brzo ume da zameni smrtonosnom, vatrenom lavom, stalno mi je u glavi. Kao da sam uklješten između vatre i vode. Prema ranijem planu treba da se spustim uz obalu do Ognjene zemlje (Isla Grande de Tierra del Fuego), najjužnije tačke američkog kontinenta i da potom preplovim Atlantski okean kako bih stigao do Afrike, tačnije da dođem do Obale Slonovače. Dakle, ponovo me čekaju oganj i nepregledni okean. Prvi put od početka putovanja pomišljam na ideju koja ne sme da se javlja u mislima moreplovaca – razmišljam o odustajanju.
Polako i bezvoljno plovim pored preduge obale Čilea. Radost mi ne donose ni prelepi predeli pored kojih prolazim. Kako se približavam Ognjenoj zemlji tako želja za bacanjem sidra nadjačava želju za plovidbom i otkrivanjem. Sve je hladnije. Južna polarna kapa je blizu. Vetar pomaže jedrima, ali ne i meni. Stižem do Ognjene zemlje. Srećom pa neću morati da idem baš do krajnjeg juga. Skratiću put. Ponovo prolazim pored mnogobrojnih ostrva da bih ušao u široki Magelanov prolaz. U glavi nemam više misli, samo želim da stanem i odmorim se. Uskoro ću ući u Atlantski okean, a onda slede nove muke.

Obala Slonovače

Odjednom me preplavi utisak da nisam sam. Da me neko posmatra. Ali ljude nisam video nekoliko meseci, još od napuštanja Crvenog kratera. Sklapam oči i pokušavam da se koncentrišem. Da li počinjem da ludim? Jesam li zadao sebi prevelik zadatak? Otvaram oči i vidim kako na drugom kraju splava sedi bradati čovek s neobičnom kapom. Nešto mrmlja na meni nepoznatom jeziku. Gleda u daljinu, čini se sa setom. Znojim se mada je veoma hladno. Čovek okreće glavu i gleda me pravo u oči. Počinje da priča. Prepoznajem portugalski jezik, ali ništa ne razumem, iako sam učio portugalski, što je valjda obaveza svakog ozbiljnog moreplovca. Posle nekoliko sekundi shvatam šta mi govori.
„Da smo tako lako odustajali i dalje bi mislili da je ceo svet 100 kilometara oko naše kuće. Ti si moreplovac, tvoj zadatak je da ideš u nepoznato i da u ime čovečanstva istražuješ“, kaže mi bradata utvara. Ništa ne odgovaram. Ne mogu da otvorim usta. Međutim, njegove reči me otrežnjuju. Misli mi se sređuju i shvatam da plovim s Fernandom Magelanom, čuvenim moreplovcem, prvim evropljaninom koji je prešao Tihi okean i oplovio zemlju. Ne, nisam poludeo. Moja podsvest mi pomaže. Prizvala je čoveka koja će mi dati snagu i pružiti utehu. Pokušavam da mu objasnim kako se osećam, ali mi Magelan pokazuje rukom da ćutim. „Svi veliki moreplovci, bez obzira kada su i kako plovili, su jedno biće, jedan veliki um, koji ima jedan cilj: da plove u nepoznato. Svaki put kada upadneš u nevolje, neko od nas će ti pomoći. I zapamti - ti se veliki moreplovac“, rekao je Magelan i ponovo okrenu glavu da posmatra prolaz koji je po njemu dobio ime. Bio je ponosan.

Portugalski istraživač mi se vraćao svaki put kada sam posustao. Tek ponekad dok sam plovio uz istočnu obalu Južne Amerike, uz obalu Argentine, Urugvaja i Brazila. A mnogo češće dok sam prelazio okean. Zajedno smo stigli do Obale Slonovače. Splav ostavljam u mestu San-Pedro i krećem na sever, nekih sto kilometara od te luke nalazi se Nacionalni park Tai. Tražim slonove kojih je nažalost sve manje. Lovokradice su skoro uništile populaciju slonova, naravno, zbog čuvene bele slonove kosti. Magelanu ne odgovora što idemo daleko od obale. Međutim, on je ovde svoj na svome. Upravo su Portugalci otkrili Obalu Slonovače još u 16. veku, a on je prošao blizu obale na putu oko sveta.
Dočekuje me, ili bolje rečeno nas, fantastična priroda. Neverovatno bogatstvo biljnog i životinjskog sveta i nadrealne tropske šume ostavljaju snažan utisak na sve posetioce. Izlazim iz šume i u zelenoj ravnici, pored vode, vidim nekoliko slonova. Sedam pored drveta kako ih ne bih uznemirio. Magelan je pored mene. Kakve životinje. Moćne i ogromne. Na grbu ove zemlje je upravo slon. Našao sam ono što sam hteo i vraćam se na obalu. Smeštam se u tradicionalnu kabanu, malu kuću koju prekriva krov od trske. Tu me čeka i piće koje sam tražio u ovoj zemlji – beli Tiki Coco Cabana. Vreme je da zalijem sve muke i probleme. Pomešani ukusi kokosa, ananasa i banane podsećaju na Afriku, a bela boja na sve u vezi s ovom zemljom koja je poznata i po neverovatnim dijamantima. Razgovaram s alter egom, Magelanom.

„Mene bela asocira na penu koju prave talasi. Belo predstavlja savršenstvo, čistoću, nevinost, svetlo, jednostavnost… Sve su to asocijacije na talase koji kratko traju i neuhvatljivi su“.
U Obali Slonovače se govori 82 jezika. Neki se koriste u institucijama, dok su neki blizu izumiranja. Na kwa jeziku reč za belo je nyeupe, čita se neupe. I Magelan je nešto naučio.
Brzo shvatam da će me slavni moreplovac iz 16. veka napustiti, ali znam da će mi se neko drugi naći da me ohrabri. Iz Afrike idem u Evropu, odatle su na put kretali mnogi slavni istraživači. Uskoro krećem u novu avanturu, ovaj put pun elana u potrazi za novim ukusima.

Tiki ukusi

Pažljivo sastavljeni od raznih kombinacija voća, Tiki ukusi Vas neće ostaviti ravnodušnim. Svaki ukus u sebi krije karakter. Probajte ih sve !
Aloha 'Rita
Doviđenja dosado; Zdravo Aloha ‘Rita ! – Ukusna Margarita sa limetom.
Tropical Sunrise
Ceo dan na plaži? Priuštite sebi Tropical Sunrise. Primamljiva mešavina ukusnog manga, narandže i ananasa.
Sunset Beach
Prepusti se Suset Beach-u. Osvežavajuća mešavina sočne crvene narandže i grejpfruta.
Paradise Passion
Zadovoljite čulo ukusa Paradise Passion-om. Sočan ukus manga, breskve i marakuje.
Coco Cabana
Ništa ne govori o opuštanju kao Coco Cabana. Ukusna mešavina kokosa, banane i sočnog ananasa.
Seaside Bliss
Pobegnite od svakodnevnice sa Seaside Bliss-om. Hrskava mešavina nara i borovnice punog ukusa.
Lush Blush
Heavenly Crush
Prepustite se Heavenly Crush-u. Eksploziji zadovoljavajućeg osveženja sa mangom, crvenom narandžom, jagodama, ananasom, malinama i narandžom.
Island Breeze
Uzmite odmor sa Island Breeze-om. Slatkim napitkom punim sočne lubenice i slatkih jagoda.
Blue Lagoon
Uskočite u nepoznato sa Blue Lagoon-om. Otkrijte raskošan ukus ananasa i kokosa.